Διάβασα πρόσφατα ένα άρθρο
στο οποίο γινόταν λόγος
για το Ανθολόγιο της γ’ και δ΄δημοτικού
και μια δραστηριότητα που απευθύνεται
στους μαθητές για την καλύτερη κατανόηση
της έννοιας της θρησκείας που πραγματεύεται
το συγκεκριμένο κεφάλαιο.
Συγκεκριμένα το άρθρο που μπορείτε
να διαβάσετε εδώ, αναφέρεται
σε ”παιχνίδι της ισλαμοποίησης
του έθνους μας και του γενικότερου
αφελληνισμού των παιδιών”.
να διαβάσετε εδώ, αναφέρεται
σε ”παιχνίδι της ισλαμοποίησης
του έθνους μας και του γενικότερου
αφελληνισμού των παιδιών”.
Για να έχετε την πλήρη εικόνα των γεγονότων
σας προτρέπω να διαβάσετε το παραπάνω
άρθρο και να ανατρέξετε στο Ανθολόγιο
της γ’ και δ’ δημοτικού στο οποίο
μπορείτε να διαβάσετε το συγκεκριμένο
θεώρησα λοιπόν ότι ήταν απαραίτητο
να γίνει κατανοητό το τι πραγματικά είναι ένα τζαμί.
Τα τζαμιά λοιπόν είναι τα κτίρια στα οποία
οι μουσουλμάνοι δηλώνουν την πίστη
και τη λατρεία τους στον Αλλάχ.
Αποτελούνται από δύο επιμέρους δωμάτια
και έναν κύριο χώρο. Στον κυρίως χώρο
δεν υπάρχουν έπιπλα, ούτε εικόνες ή αγάλματα,
παρά μόνο ένα χαλί που είναι στρωμένο
σε όλο το δωμάτιο ώστε να διευκολύνει
τους πιστούς στην προσευχή τους,
κατά τη διάρκεια της οποίας γονατίζουν
και ακουμπούν το κεφάλι τους στο πάτωμα.
Οι μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι απεικονίσεις
του Αλλάχ αποτελούν βλασφημία,
εφόσον ο ίδιος είναι πνεύμα και δεν υπάρχει
καμία εικόνα του. Η θρησκεία του Ισλάμ
δεν περιλαμβάνει μυστήρια όπως ο Χριστιανισμός,
ούτε και ιερείς, αλλά ιεροδιδάσκαλους
που διδάσκουν το Κοράνι.
να γίνει κατανοητό το τι πραγματικά είναι ένα τζαμί.
Τα τζαμιά λοιπόν είναι τα κτίρια στα οποία
οι μουσουλμάνοι δηλώνουν την πίστη
και τη λατρεία τους στον Αλλάχ.
Αποτελούνται από δύο επιμέρους δωμάτια
και έναν κύριο χώρο. Στον κυρίως χώρο
δεν υπάρχουν έπιπλα, ούτε εικόνες ή αγάλματα,
παρά μόνο ένα χαλί που είναι στρωμένο
σε όλο το δωμάτιο ώστε να διευκολύνει
τους πιστούς στην προσευχή τους,
κατά τη διάρκεια της οποίας γονατίζουν
και ακουμπούν το κεφάλι τους στο πάτωμα.
Οι μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι απεικονίσεις
του Αλλάχ αποτελούν βλασφημία,
εφόσον ο ίδιος είναι πνεύμα και δεν υπάρχει
καμία εικόνα του. Η θρησκεία του Ισλάμ
δεν περιλαμβάνει μυστήρια όπως ο Χριστιανισμός,
ούτε και ιερείς, αλλά ιεροδιδάσκαλους
που διδάσκουν το Κοράνι.
photo via |
Επίσης, η απουσία ιερέων
σημαίνει ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες λειτουργίες
εκτός από την προσευχή κατά τη διάρκεια της οποίας προσφωνούνται αποσπάσματα από το Κοράνι,
σημαίνει ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες λειτουργίες
εκτός από την προσευχή κατά τη διάρκεια της οποίας προσφωνούνται αποσπάσματα από το Κοράνι,
τα οποία ο κάθε μουσουλμάνος οφείλει να γνωρίζει..
Ένας μη μουσουλμάνος μπορεί να εισέλθει
σε ένα τζαμί για να προσευχηθεί ή να ακούσει
απαγγελίες από το Κοράνι,
αρκεί να είναι ντυμένος σωστά
και να μην κάνει θόρυβο.
Η άποψη λοιπόν ότι άτομα
διαφορετικής θρησκείας θα πρέπει
να αποφεύγουν να επισκεφτούν ένα τζαμί
είναι εντελώς εσφαλμένη αφού δεν υπάρχει
περίπτωση προσηλυτισμού.
Στα τζαμιά δεν υπάρχουν εικόνες
ή αγάλματα που θα μπορούσαν να τραβήξουν
τα παιδιά τα οποία όπως γνωρίζουμε
γοητεύονται από τις εικόνες και τα χρώματα.
Σύμφωνα με το 13 άρθρο του Συντάγματος της Ελλάδος
«η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης
είναι απαραβίαστη και κάθε γνωστή θρησκεία
είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία
της τελούνται ανεμπόδιστα
και από την προστασία των νόμων».
Το κάθε άτομο λοιπόν είναι ελεύθερο
να επιλέξει τη θρησκεία στην οποία θα πιστεύει,
και ο νόμος οφείλει να προστατεύει
τις πεποιθήσεις του ανεξάρτητα
με την επικρατούσα θρησκεία
στο κράτος που ζει, στη συγκεκριμένη
περίπτωση τον Χριστιανισμό.
Στην άσκηση του βιβλίου του δεν είδα
καμία προσπάθεια ισλαμοποίησης κανενός,
περισσότερο παραπέμπει στη διαφορετικότητα
του κάθε ατόμου στις πεποιθήσεις
και στον πολιτισμό του.
Δεν είναι απαραίτητο όποιος ζει στην Ελλάδα
να είναι χριστιανός την ίδια στιγμή
που στη χώρα ζουν πάνω από ένα
εκατομμύριο αλλοδαποί.
Ένα κράτος δεν θα πρέπει να συνυφασμένο
με τη θρησκεία του αλλά με τις ιδέες του
όπως την ελευθερία ή την ισότητα.
Η προσκόλληση στη θρησκεία
δημιουργεί έντονο φανατισμό,
o οποίος οδηγεί στην υιοθέτηση πρακτικών
που είναι αντίθετες με βασικές αρχές
του Χριστιανισμού όπως π.χ αγαπάτε αλλήλους,
δηλαδή να αγαπάτε τους συνανθρώπους σας
ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής ή κοινωνικής θέσης.
«η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης
είναι απαραβίαστη και κάθε γνωστή θρησκεία
είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία
της τελούνται ανεμπόδιστα
και από την προστασία των νόμων».
Το κάθε άτομο λοιπόν είναι ελεύθερο
να επιλέξει τη θρησκεία στην οποία θα πιστεύει,
και ο νόμος οφείλει να προστατεύει
τις πεποιθήσεις του ανεξάρτητα
με την επικρατούσα θρησκεία
στο κράτος που ζει, στη συγκεκριμένη
περίπτωση τον Χριστιανισμό.
Στην άσκηση του βιβλίου του δεν είδα
καμία προσπάθεια ισλαμοποίησης κανενός,
περισσότερο παραπέμπει στη διαφορετικότητα
του κάθε ατόμου στις πεποιθήσεις
και στον πολιτισμό του.
Δεν είναι απαραίτητο όποιος ζει στην Ελλάδα
να είναι χριστιανός την ίδια στιγμή
που στη χώρα ζουν πάνω από ένα
εκατομμύριο αλλοδαποί.
Ένα κράτος δεν θα πρέπει να συνυφασμένο
με τη θρησκεία του αλλά με τις ιδέες του
όπως την ελευθερία ή την ισότητα.
Η προσκόλληση στη θρησκεία
δημιουργεί έντονο φανατισμό,
o οποίος οδηγεί στην υιοθέτηση πρακτικών
που είναι αντίθετες με βασικές αρχές
του Χριστιανισμού όπως π.χ αγαπάτε αλλήλους,
δηλαδή να αγαπάτε τους συνανθρώπους σας
ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής ή κοινωνικής θέσης.
Το άρθρο έγραψε η Γεωργία Σερλιδάκη, Πτυχιούχος Φιλοσοφικής,
τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας, Πανεπιστημίου Κρήτης
τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας, Πανεπιστημίου Κρήτης